Перейти до основного вмісту

Трішки про електронні книги

У книги люди, наче бджоли в соти,
Знесли духовний, чародійний мед.
Сліпцеві очі ним потри, і в миг
Побачить сонце й голубі висоти,
Відчує мислі найстрімкіших літ.
Збагне людські страждання і турботи,
Поможе іншим темряву збороти,
Рвучи з очей пов”язки чорних лент!
Благословенна та ясна година,
Коли Буквар до рук бере дитина,
Коли читає „Кобзаря” юнак,
Коли Франка „огромнії сонети”
Підносять дух, коли говорять Гете, 
Шекспір, Міцкевич, Лермонтов, Бальзак.
Дмитро Павличко

Навіяно дискусією в Facebook



Я люблю читати з дитинства. Пам'ятаю, що читати почав ще до школи. В школі, з перший класів, був постійним читачем в бібліотеці. Та й батько в мене також любив читати, тому книги завжди купувалися при можливості.  В інституті з цим було складніше. Як не як стипендії немає, жити за щось потрібно.. Та й не лише жити :). Тому читав те, що брав  в знайомих, друзів, друзів друзів )) тощо. 
Ситуація почала виправлятися десь на курсі 4 - з'явилися підробітки різні і книги почав знову купувати. По закінченню інституту знову стало трішки складніше. як не як повністю самостійне життя і т.д. В той же час я почав читати на ПК.
Читання на ПК в той час було схоже певною мірою на мазохізм. ЕЛТ монітори не дуже сприяли доброму самопочутті при постійній роботі з ними, а тут ще й читання....Але на довгий період в мене було два способи читання - монітор та паперові книги. Віддавав перевагу ще останнім тоді. Як не як, але можливість читання в зручній позі, в зручному місці багато для мене значила. За пару років почали з'являтися і перші електронні книги на E-Ink. Коли знайомий придбав свою першу таку книгу вона мене не порадувала: повільне пролистування, сірувата до крику підкладка. Але він нею користувався, нахвалював. В той же самий час паперові книги почали потихеньку свій ріст вгору (по ціні). Що змушувало мене почати замислюватися про альтернативу їм.. І продовжувати читати за монітором. Все змінилося в 2008 році.
На той період я довго думав, що собі прикупити. Вибір був невеликий - Sony, наша вітчизняна L-book, здається ще щось було, але не менш рідкісне ніж Соня. Зваживши всі за і проти я купив L-book (яка служить мені і досі, хоча і подумую про її заміну на Kindle Paperwhite). За цей період мені доводилося помацати і погратися з багатьма книгами різних виробників. Зробити свій рейтинг, визначити переваги тощо. Зараз спробую все це підсумувати )

Почнемо з порівняння різних характеристик та визначити переваги електронних та звичайних книг:

1. Розмір: В електронній книзі можна розмістити цілу бібліотеку в малому форматі, паперова книга займе весь ваш вільний простір
2. Ціна: Сам пристрій для електронного читання коштує зараз не дуже дорого і при активному читанні окупається дуже швидко. Навіть при регулярній купівлі електронних книг (файлів). Паперові книги зараз коштують дорого. І постійно дорожчають.
3. Якість: Тут найцікавіше. Все таки для комфортного читання потрібен і якісний пристрій і якісний файл. В книзі інші проблеми - останнім часом якість друку все таки підводить. Але читання на електронному пристрої я не менш якісним та комфортним ніж паперової книги.
4. Надійність: Тут все також неоднозначно. Пристрій може зламатися, книга порватися. Але книга коштує дешевше пристрою. Та й при читанні у ванні, наприклад, шанси пошкодити пристрій однакові. Але наслідки різні. Тут книга паперова може вигравати
5. Мобільність: Ви можете спокійно носити свій пристрій, але дати комусь почитати вже є проблемою. З іншого боку шанси на те, що тепер книга не загубиться десь серед читачів стає рівною нулю )

Але  є ще багато інших аргументів, які наводять противники електронних пристроїв: це замотатися в плед, взяти чашку чаю/кави/какави тощо, взяти томик книги і читати. Начебто це не можна зробити з електронним пристроєм :D
Ще один аргумент - це міфічний запах паперу, шелест сторінок тощо. чому міфічний? Тому, що їх наводять люди які або не читали з електронних пристроїв, які ОРІЄНТОВАНІ на таке читання, або їм траплялися якісні пристрої для цього. Чому я так говорю? Сам був з таких :D до певних пір.

Маленький висновок: 
Ви можете читати паперові книги при таких умовах:
  • Ви маєте достатньо коштів, що б витрачати в місяць на пару книг 150+грн
  • Маєте достатньо площі, що б розмістити паперові книги
  • Маєте просте упередження проти електронних книг
  • Є власником книгарні, або бібліотеки.
В іншому випадку ви можете спокійно переходити на електронний пристрій, який і кошти вам зекономить, і місце. І нічим не уступить паперовим книгам. 

PS чому прихильники паперових книг останнім часом ведуть себе досить агресивно? Як і прихильники вегетаріанства :D

PPS забув про головний аргумент на користь паперової книги - її таки не потрібно підзаряджати ))))

Далі буде..
Можливо...
Колись...

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як я платив комунальні через Інтернет, або: Коли в Україні будуть нормальні онлайн-сервіси????

В минулому місяці вирішив я, що платити через пошти і банки - банально .. та й часу особливо в мене немає на це, а дружині ліняво тягнути дитину з собою на пошту. Хоч і недалеко вона від нас, але погода до цього не сподвигала. Тут почув я краєм вуха про чарівні термінали від Приватбанку де можна сплатити без черг і комісій. Зрадів я цьому, та радість моя була передчасною - цих терміналів в Черкасах як кіт наплакав, та й шукати їх потрібно. А трішки пізніше ще й виявилося, що платити без комісії там можна лише готівкою та й не за всі послуги... Враховуючи, що картка Приватбанку в мене є, то такий розклад мене дуже засмутив... І довелося б мені платити за комунальні послуги як всім, але згадав я про таку послугу від Приватбанку, як Приват24. Ось тут і почалося найцікавіше... Так як ради експериментів, я вже робив декілька платежів до цього, то особливої складності в мене це не викликало. Навіть більше, якщо ви вперше користуєтеся даним сервісом для оплати комунальних послуг, то

Інтернет-банкінг: Платінум Клік

Давненько я не брала в руки шашек Маша  "Маша и меведь" Давно не писав в блозі, а тут вирішив відродити його. Про що він буде далі я ще не знаю. Поки що напишу про те, що мене завжди цікавить в тій чи іншій мірі - про інтернет-банкінг. В Україні він не надто сильно розвинений, навіть банки першої десятки його надають в обмежених виглядах. Багатофункціональних моделей дуже мало. Трішки раніше (десь 1,5 роки тому) я писав про банкінг від  Приватбанк  -  "Приват24" , та від  Альфа-банк  -  "My Alfa-Bank" . Сьогодні розповів про  "Платинум Клік"  від  Платинум банк . Також повернуся до порівняння всіх трьох банкінгів, оскільки за ці 1,5 роки відбулися зміни у функціоналі банкінгу та продуктах банків.

Інтернет-банкінг: Приват24 vs My Alfa-Bank

Доброго дня Як і обіцяв проводжу порівняння 2-х і-банкінгів від 2-х провідних банків ). Але порівняно буде не лише сам банкінг, а й деякі інші дистанційні послуги: такі як поповнення рахунків/карток Чому саме Банкінги від Приватбанку та Альфа-банку ? Тому, що в мене відкриті рахунки саме в цих банках. Окрім того на даний момент Приват24 являється лідером в сфері банкінгу, а My Alfa-Bank тут являється молодим гравцем. Значить почнемо )