Перейти до основного вмісту

[books] Нетопир. Ю Несбьо (1997)

Норвежець Ю Несбьо (нар. 1960 р.) у себе на батьківщині спочатку став відомим як економічний оглядач (він закінчив Норвежську школу економіки), потім як рок-музикант і композитор популярної групи „Di Derre”, а наприкінці 90-х ще й як письменник, автор серії романів про норвезького поліцейського Харрі Холе. Перший з романів серії – „Нетопир” (1997) був визнаний кращим детективом Скандинавії, удостоївся у критиків звання „миттєвого бестселера” й приніс автору престижну премію „Срібний ключ”.



У Сіднеї жорстоко вбито молоду норвежку Інгер Холтер. Для розслідування цього злочину на допомогу австрійським поліцейським приїздить детектив із Осло Харрі Холе. В Австралії на нього чекає багато несподіванок. Тут він зустрічає й втрачає друзів і кохання. А пошуки вбивці, подібного до страшного змія Буббора з легенд австралійських аборигенів, перетворилися на смертельний бій із загадковим ворогом...




Будучи прихильником фантастики я періодично звертаю увагу і на інші жанри. Наприклад на детективи. Але для більшості детективи це або щось американське (британське, французьке, на крайні випадок - німецьке), або російське чтиво. З українським якось сумніше в цьому жанрі, хоча вже почав знайомство з Кокотюхою, вшановував творчість Лапікурів і планую почитати Волкова. Про скандинавську літературу в цьому випадку чомусь і не згадуєш, а дарма. Першим відкриттям для мене став Стіг Ларссон зі своїм "Міленіумом" (та ще й перед цим встиг трішки подивитися фільмів по цим книгах, які показувало НТН), а потім мені трапився на очі фільм "Мисливець за головами" який, не дивлячись на пізню пору, я додивився до кінця, та ще й в титрах дізнався, що фільм знято за книгою Ю Несбьо. Потім порившись в книгарнях та полиставши його книги виникло бажання його таки почитати. Спочатку вирішив читати українською, але перших книг про Харрі якось не траплялося в магазинах, а купувати російською давно не маю звичку. Пірати тут також підкачали і знайти їх українською доволі проблемно... А потім мені сказали, що там ще й переклад не дуже вдалий. а ще пізніше я дізнався про те, що переклад цих книг "Фоліо" робить з російської (фуфуфуфуфу так робити). Так що вирішив чесно почитати те, що лежить в мережі. 

Звичайно доволі пізно відкривати для себе книги, які написано ще в 1997 році, але з чогось починати варто. В принципі для цієї книги не міг знайти причин чого її не потрібно читати: доволі добре написано, доволі добре описано. Загалом зрозуміло чому книгу визнали кращим детективом 1997 року в Скандинавії. Єдине до чого в мене були питання - до перекладу на російську фраз з англійською. Місцями я щелепу намагався підняти з підлоги. Але то вже таке.. Ще одна причина не читати "Фоліо", що б не думати, що перекладачі без знання англійською працюють на українські видавництва. 

Дуже сподобалося те, як автор подає Австралію та власне Сідней. Не знаю як то там відносно сьогодення, але рай для геїв та трансвеститів в 90-х там описано доволі реалістично. Доволі добре доповнюють книгу та атмосферу міфи аборигенів. Здається також, що саме цими легендами Ю робить підказку читачеві, але я, наприклад, майже до самого завершення не знав хто таки вбивця. 

Іншим, що дуже чіпляє в книзі це те, як описано головного героя та, в цілому, і другорядних також. Історія Харрі з його минулого, яке зробило його таким як він є. Любовна лінія з Біргіттою і боротьба з минулим і теперішнім. Нові друзі та нові втрати. Дуже вдало все поєднується. І дуже шкода розлучатися з тими героями, яких автор вирішив таки прибрати зі сторінок книги. 

До речі про минуле Харрі. Доволі цікаво було читати про те, як поліція Скандинавії прикрила його провину в аварії, в результаті якої загинув його напарник і вина за яку була покладена, власне, на загиблого. Навіщо псувати життя живій людині... Доволі дивний підхід, але який чомусь не дивує в реаліях нашої країни. Хоча в наших реаліях з нього б ще мзду вимагали, що все так провернути. А там нє, живи, працюй і більше не бухай на роботі. Дивні ці скандинави.

В завершення можу сказати, що авто таки потрапив в категорії тих, кого буду читати. І було дивно читати на флібусті порівняння його з Донцовою. Мабуть ті, хто так робив нічого окрім Донцової і не читав.

Висновок - читати далі буду. Чи буду читати українською його? Лише при умові, що переклад робили або з англійської або норвежської. Читати лажі перекладу з не дуже вдалого перекладу російською все таки не хочеться. 

Десь так. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Як я платив комунальні через Інтернет, або: Коли в Україні будуть нормальні онлайн-сервіси????

В минулому місяці вирішив я, що платити через пошти і банки - банально .. та й часу особливо в мене немає на це, а дружині ліняво тягнути дитину з собою на пошту. Хоч і недалеко вона від нас, але погода до цього не сподвигала. Тут почув я краєм вуха про чарівні термінали від Приватбанку де можна сплатити без черг і комісій. Зрадів я цьому, та радість моя була передчасною - цих терміналів в Черкасах як кіт наплакав, та й шукати їх потрібно. А трішки пізніше ще й виявилося, що платити без комісії там можна лише готівкою та й не за всі послуги... Враховуючи, що картка Приватбанку в мене є, то такий розклад мене дуже засмутив... І довелося б мені платити за комунальні послуги як всім, але згадав я про таку послугу від Приватбанку, як Приват24. Ось тут і почалося найцікавіше... Так як ради експериментів, я вже робив декілька платежів до цього, то особливої складності в мене це не викликало. Навіть більше, якщо ви вперше користуєтеся даним сервісом для оплати комунальних послуг, то

Інтернет-банкінг: Платінум Клік

Давненько я не брала в руки шашек Маша  "Маша и меведь" Давно не писав в блозі, а тут вирішив відродити його. Про що він буде далі я ще не знаю. Поки що напишу про те, що мене завжди цікавить в тій чи іншій мірі - про інтернет-банкінг. В Україні він не надто сильно розвинений, навіть банки першої десятки його надають в обмежених виглядах. Багатофункціональних моделей дуже мало. Трішки раніше (десь 1,5 роки тому) я писав про банкінг від  Приватбанк  -  "Приват24" , та від  Альфа-банк  -  "My Alfa-Bank" . Сьогодні розповів про  "Платинум Клік"  від  Платинум банк . Також повернуся до порівняння всіх трьох банкінгів, оскільки за ці 1,5 роки відбулися зміни у функціоналі банкінгу та продуктах банків.

Інтернет-банкінг: Приват24 vs My Alfa-Bank

Доброго дня Як і обіцяв проводжу порівняння 2-х і-банкінгів від 2-х провідних банків ). Але порівняно буде не лише сам банкінг, а й деякі інші дистанційні послуги: такі як поповнення рахунків/карток Чому саме Банкінги від Приватбанку та Альфа-банку ? Тому, що в мене відкриті рахунки саме в цих банках. Окрім того на даний момент Приват24 являється лідером в сфері банкінгу, а My Alfa-Bank тут являється молодим гравцем. Значить почнемо )